måndag 1 augusti 2022

Recension av Lair of dreams

Författare: Libba Bray
Antal sidor: 613
Serie: The Diviners, bok 2
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
The longing of dreams draws the dead, and this city holds many dreams.

After a supernatural showdown with a serial killer, Evie O’Neill has outed herself as a Diviner. With her uncanny ability to read people’s secrets, she’s become a media darling, earning the title “America’s Sweetheart Seer.” Everyone’s in love with the city’s newest It Girl…everyone except the other Diviners.

Piano-playing Henry DuBois and Chinatown resident Ling Chan are two Diviners struggling to keep their powers a secret—for they can walk in dreams. And while Evie is living the high life, victims of a mysterious sleeping sickness are turning up across New York City.

As Henry searches for a lost love and Ling strives to succeed in a world that shuns her, a malevolent force infects their dreams. And at the edges of it all lurks a man in a stovepipe hat who has plans that extend farther than anyone can guess…As the sickness spreads, can the Diviners descend into the dreamworld to save the city?

In this heart-stopping sequel to The Diviners, Printz Award-winning and New York Times bestselling author Libba Bray takes readers deeper into the mystical underbelly of New York City.
 
Mina åsikter
Tyvärr så fastnade jag inte alls lika mycket för den här boken som jag gjorde för The Diviners, den första boken i serien. Jag hade svårt för huvudkaraktären Evie redan i första boken, men i bok två så tycker jag ännu sämre om henne. Jag tycker desto bättre om de övriga karaktärerna i boken. Det tog ärligt talat lite emot att läsa den här boken mitt under en pandemi, då denna sjukdom spreds lite på samma sätt som corona gör. Men det jag gillade med den här boken var att den utspelar sig i 1920-talet, den har supernatural-element. Samt att boken hade ett väldigt spännande slut

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...