fredag 5 augusti 2022

Recension av Momo eller kampen om tiden

Författare: Michael Ende
Antal sidor: 318
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
Ingen människa tycktes inse att det i själva verket var något helt annat man sparade på, när man trodde att man sparade tid. Ingen ville erkänna att hans eller hennes liv hela iden bara blev fattigare och enformigare och tristare och kallare. Men barnen fick däremot känna av den saken, hur tydligt som helst, för numera var det ju ingen som hade tid med dem heller. Men tid är liv. Och livet bor i hjärtat. Och ju mer människorna sparade in på detta, desto fattigare blev de.
 
Mina åsikter
Jag lyssnade på den här boken som ljudbok och uppläsaren Vanna Rosenberg gjorde ett riktigt bra jobb! Det kändes som att det gick väldigt fort att lyssna på den här boken. Bokens koncept var väldigt intressant och boken innehöll många lärdomar. I det stora hela så var det här en mycket underhållande läsning!
 
 
Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...