fredag 5 augusti 2022

Recension av The Passion of Dolssa

Författare: Julie Berry
Antal sidor: 478
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
Dolssa is a young gentlewoman with uncanny gifts, on the run from an obsessed friar determined to burn her as a heretic for the passion she refuses to tame.

Botille is a wily and charismatic peasant, a matchmaker running a tavern with her two sisters in a tiny seaside town.

The year is 1241; the place, Provensa, what we now call Provence, France—a land still reeling from the bloody crusades waged there by the Catholic Church and its northern French armies.

When the matchmaker finds the mystic near death by a riverside, Botille takes Dolssa in and discovers the girl’s extraordinary healing power. But as the vengeful Friar Lucien hunts down his heretic, the two girls find themselves putting an entire village at the mercy of murderers.
 
 
Mina åsikter
Den här boken var väldigt snabbläst och stundtals var den även väldigt spännande! Tyvärr så lever boken inte riktigt upp till de förväntningar som jag hade efter att ha läst Lovely War av Julie Berry. Det blev tyvärr lite för långa partier i boken där det inte hände så mycket, vilket gjorde att boken tappar lite granna i betyget från min sida. Fastnade inte riktigt lika mycket för karaktärerna som jag hade hoppats på heller.

Mitt betyg
Den här boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...