tisdag 16 augusti 2022

Recension av Potkin and Stubbs

Författare: Sophie Green
Illustratör: K.J Mountford
Antal sidor: 394
Serie: Putkin  and Stubbs, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
In the corrupt metropolis of Peligan City, Lil Potkin, a determined young reporter, is on the lookout for a scoop. One rainy night she meets Nedly, the ghost of a boy that no one else can see. Nedly has been looking for someone to believe in him ever since the investigation into his disappearance went cold. When they discover that his death is connected to a series of mysterious murders, Lil and Nedly set out to expose those responsible, with the help of a down-on-his luck private investigator, who might hold a clue to Lil’s hidden past.

Mina åsikter
Precis som vanligt så är jag helt såld för Mountfords illustrationer, dem är så himla fina! Den här boken var riktigt snabbläst och spännande och jag blev besatt av den här serien väldigt fort! Jag flög igenom den här boken och det var en minst sagt beroendeframkallande läsning! Boken var mystisk och lite spöklik, supernatural element så klart! Potkin & Stubbs vänskap var så fin och man kan inte annat än gilla dem! I den här boken så får man svar på en del av sina frågor, men Green lyckas samtidigt få dig som läsare att vilja fortsätta serien, det finns så mycket mer man vill veta! Jag beställde bok två och tre direkt efter dess att jag hade läst ut den här boken!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...