fredag 16 september 2016

Gammalt eller nytt? Det är frågan

Jag har på sistone tappat en hel del av min vanliga läslust, detta beror inte bara på det faktum att jag är riktigt trött i skallen efter flera och återigen flera timmars pluggande varje dag inför min salstenta. Nej, det beror också på det faktum att man hela tiden känner sig "tvingad" att läsa hyllvärmare (p.g.a min lilla utmaning), men även att läsa recensionsexemplar som man har haft ett tag och därför känner att det hade varit skönt att läsa ut snart. Men precis som alla andra så känner jag stundtals inte alls för att läsa dessa böcker, även om jag känt för det vid andra tillfällen. Det jag gör just nu är med andra ord att börja läsa på bok efter bok som jag inte riktigt fastnat för, då jag inte känner att det är rätt tillfälle att läsa dem. Det jag faktiskt känner för att göra är att läsa om en himlans massa bra böcker som står i min bokhylla. Böcker som jag vet att jag gillade en väldans massa och därför är supertaggad på att läsa om. En av dessa böcker som jag faktiskt började läsa på för några dagar sedan då jag verkligen inte hade någon läslust för någon bok alls förutom just denna var Dead until dark av Charlaine Harris, vilket råkar vara första boken i serien om Sookie Stackhouse (True blood). En serie jag faktiskt redan läst 3-4 gånger innan, men som jag tyckte väldigt mycket om. Jag har därför bestämt mig för (för att försöka återvinna läslusten) att jag skall låta mig själv läsa ca 1-3 gamla favoriter varje månad, när jag känner för det naturligtvis.

Har du någon utläst bok liggandes någonstans som du är taggad på att läsa om?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker man alltid ska läsa det man är sugen på för stunden ! :D läsandet är så himla mycket roligare då :) Jag skulle väldigt gärna läsa om Half Bad serien fastän det bara gått ett år sen jag läste första boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det jag brukar försöka göra! Men nu har det gått lite trögt på sistone, så då blir det naturligtvis ännu viktigare att läsa det man verkligen vill läsa :P Kul att höra! får nog kolla upp den serien då! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...