fredag 23 september 2016

Tips för dig som har hamnat i en lässvacka

Nu under september månad så jag haft en lite on-and-off again lässvacka vilket har gjort att jag börjar läsa flera olika böcker som jag sedan väldigt snabbt lägger undan igen då jag inte direkt känner för att läsa dem just då. Nu har jag äntligen börjat komma ut ur min lässvacka lite granna, tack och lov! Men om du av någon anledning fortfarande befinner dig i en sådan eller bara behöver tips inför nästa gång så har du helt klart kommit till rätt ställe!

Mina tips
1. Tvinga inte fram något, ibland kan läslusten komma tillbaka av sig själv.
2. Kolla runt bland dina böcker och se om något kanske lockar dig.
3. Ibland kan det fungera att gå till biblioteket, för du får då inspiration till vad du kan läsa men samtidigt så behöver man inte "commita" till något, utan man kan låna böcker som man helt enkelt lämnar tillbaks olästa.
4. Ibland kan det hjälpa mig att gå till bokaffärer och titta runt lite och hittar man en bok som jag fastnar för då köper jag den och hoppas på det bästa.
5. Jag har nyligen börjat följa två stycken youtubers eller booktubers som de kallar sig själva och dem är superroliga och man får en massa tips på vad man kan läsa och vilka böcker de tycker är bra och så vidare. De har dessutom sån HIMLA skön energi så man kan inte annat än att bli glad av dem och såväl min läslust som min köplust är på topp efter att ha sett deras videos.

Readbyezoe



abookutopia





4 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Readbyzoe hade jag aldrig sett tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var så lite så :) Henne borde du definitivt följa :) fick hur många böcker som helst på min att-läsa-lista efter att ha kollat på några av hennes videos. Plus att hon är riktigt rolig ;)

      Radera
  2. Om man inte orkar läsa böcker kanske man kan läsa en novell i en veckotidning. Eller läsa något lättsmält som en serietidning.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...