onsdag 14 september 2016

Rizzoli & Isles säsong 1

Bilden är lånad från cdon.com
Skapare: Janet Tamaro
Baserad på: Tess Gerritsens böcker: The SurgeonThe Apprentice mfl.
Skådespelare: Angie Harmon, Sasha Alexander, Lorraine Braco, Bruce McGill, Lee Thompson Young mfl.
Finns hos: Cdon.com 

Cdon.coms beskrivning
Jane Rizzoli är kriminalaren som aldrig ger upp. Maura Isles är rättsläkaren som alltid ser diagnoser och defekter först, sedan personen. Tillsammans sätter dit Bostons mest ökända brottslingar.
De växte upp under helt olika ekonomiska förhållanden och är varandras raka motsats. Jane Rizzoli, den enda kvinnan på Bostons mordrotel, är en tuff och våghalsig polis med en hård fasad (förutom mot Maura), en överbeskyddande mor och en bror som hon spöar i basket. Maura Isles trivs ofta bättre med de döda än med de levande. Hon är alltid oklanderligt klädd i designerkläder och hon jobbar på att hålla tillbaka hennes tendenser att diagnostisera människorna hon möter, inklusive hennes dejter. Trots sina olikheter är Jane och Maura bästa vänner som alltid stödjer varandra. Tillsammans har de en fantastisk förmåga att jobba tillsammans för att ta reda på 'vem som gjorde det' och 'hur gjordes det' i några av Bostons mest komplexa brottsfall.

Mina åsikter
Det är alltid kul att se serier där det är kvinnor som är seriens frontfigurer, kvinnor som innehar karaktärer som är starka, självständiga och helt klart på det dem gör. Ytterligare en sak som gör att jag gillar den här serien så himla mycket är det faktum att karaktärerna hela tiden skojar och driver med varandra och hela tiden har bra comebacks på allting. Det gör att det blir väldigt underhållande samtidigt som man försöker lista ut vem mördaren är. Det är dessutom väldigt klurigt att komma fram till vem som är mördaren. Angie Harmon och Sasha Alexanders samspel som karaktärerna Jane Rizzoli och Maura Isles är mycket roliga att se då de är så totalt olika till personligheten och det är alltid lika roligt att se dem ha en scen tillsammans. Medan Rizzoli mest bara är sarkastisk så är Isles bara sig själv och är inte direkt superbra på att förstå det här med sociala koder. Dem vet hur man får folk att skratta helt klart. Den här säsongen slutade med en superspännande cliffhanger så var jag naturligtvis tvungen att sätta mig och kolla på avsnitt 1 på säsong 2. 

Trailer till säsong 1

2 kommentarer:

  1. Tror detta skulle kunna vara nåt för mig! Tycker ju om Bones och detta verkar ju vara lite i samma stil :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag älskar Bones! Jag tror helt klart att denna serie skulle passa dig om du gillar Bones! Maura Isles och Temperence Brennan är lite lika med tanke på hur de är i sociala situationer även om Brennan "bones" är snäppet värre :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...