onsdag 7 september 2016

TBR-tagg

Jag hittade denna boktagg hos Johannas Deckarhörna och tänkte alltså att jag skulle göra den idag.

1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
Sophies val av William Styron, vet inte varför har bara lagt den åt sidan och inte läst något i den på flera månader. Får väl försöka ta tag i det snart.

2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid? 
Alla mina 54 olästa böcker skulle jag säga. Det är svårt att hinna läsa allt nytt man köper samtidigt som man pluggar och jobbar liksom. Men jag gör så gott jag kan nu i ett försök att läsa klart alla hyllvärmare framöver.


3. Vilken bok har du inte läst än för att det är fortsättningen på en serie? 
Den nionde graven av Stefan Ahnhem, jag har den på läsplattan, jag har bara inte känt mig manad till att läsa den riktigt än. Men jag hoppas att den rätta känslan infinner sig snart.


4. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är helt ny?
Fick ju hem några böcker från en kompis häromdagen så det är väl i sådana fall tre stycken: 102 minuter av Jim Dwyer, Nobels testamente av Liza Marklund och Flicka med pärlörhänge av Tracy Chevalier.


5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?
Kan inte komma på någon här. När jag prövar en ny författare så köper jag för det mesta bara en bok i taget och ser till att läsa den först innan jag köper på mig mer. Undviker då sånt här och har därför inte varit med om det ännu.

6. Vilken bok har du inte läst än för att du inte riktigt känner för det? 
Asså... typ hälften av alla de böcker som står olästa i min bokhylla. Varje bok har en rätt tid och ställe då man bör/känner för att läsa dem.

7. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är gigantisk? 
Charlie av Lesley Pearse är på drygt 700 sidor (inte jättegigantiskt egentligen) men den har stått oläst i nått år eller två nu. Som ni vet så älskar jag Lesley Pearses böcker så det är alltså inte därför jag inte läst den. Det är bara det att för tjocka böcker har en tendens att göra så att jag börjar parallelläser som tusan. Bara för att jag känner att boken aldrig tar slut och att jag därmed aldrig kan börja läsa något nytt.

8. Vilken bok har du inte läst än för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner? 
Har inte hänt. Brukar kolla upp recensioner och sånt för det mesta innan jag ens köper boken och undviker därmed böcker som fått dåliga omdömen.

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög?
Nyckelntriologin av Nora Roberts, vet inte varför jag köpte boken som innehåll alla tre böckerna. Det är en supertjock bok och jag är bara rädd att jag inte kommer gilla serien och att jag då sitter fast med den tegelstenen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...