måndag 28 november 2016

November Owlcrate- boken som var med i lådan

Dustjacket
I november fick jag som ni kanske vet hem min allra första Owlcrate, vilket i sig var en upplevelse. Ni kan se min unboxing av lådan HÄR! I Owlcrates så finns det naturligtvis alltid med en bok och denna gång var det alltså Heartless av Marissa Meyer. Som är en retelling av Alice i Underlandet. Jag var rätt så säker på att det var just den här boken som skulle komma i lådan då jag hade koll på när den kom ut och det kändes alltså rimligt. Det här var dessutom första gången som man har fått en bok med ett exklusivt omslag, så det var lite roligt. Ytterst fint om jag får säga det själv, även om det inte är supermycket som ändrats från orginalomslaget. Mest bara färgerna verkar det som. Eftersom att jag läst Cinder av Marissa Meyer som jag tyckte väldigt mycket om, så ser jag verkligen fram emot att läsa Heartless.

En översättning av goodreads beskrivning
Under the dustjacket
Catherine kan vara en av de mest eftertraktade flickorna i Underlandet och en favorit av ogifta kungen, men hennes intressen ligger någon annanstans. Som begåvad bagare, vill hon att öppna en butik och skapa läckra bakverk. Men för sin mor, är ett sådant mål otänkbart för en kvinna som skulle kunna vara en drottning. Vid en bal på slottet där Cath förväntas ta emot kungens frieri, möter hon vacker och mystisk hovnarr. För första gången, känner hon dragningskraftens sanna attraktion. Med risk för att kränka kungen och uppröra hennes föräldrar, ingår hon och hovnarren en hemligt uppvaktning. Cath är fast besluten att välja sitt eget öde. Men i ett land blomstrande med magi, galenskap, och monster, har ödet andra planer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...