tisdag 24 juli 2018

Recension av Firefight

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 416
Serie: The Reckoners, bok 2 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

En översättning av goodreads beskrivning
Babylon Restored, tidigare Manhattan, kan ge David svar. Styrd av den mystiska High Epic, Regalia, är David säker på att Babylon Restored leder honom till vad han behöver hitta. Det är en chansning när du går in i en annan stad som är förtryckt av en High Epic. David är villig att riskera det. Dödandet av Steelheart lämnade ett hål i Davids hjärta. Ett hål där hans törst efter hämnd en gång bodde. På något sätt fyllde han det hålet med en annan Epic-Firefight. Och han är villig att gå på en quest mörkare och farligare än kampen mot Steelheart för att hitta henne och få sina svar. 

Mina åsikter
I den här boken får vi följa med The Reckoners i en ny stad, täckt utav vatten, med nya epics som hotar mänskligheten. Den här boken liksom den föregående består av utomordentliga miljö-och personbeskrivningar, vilket gör den här boken så himla bra. Den här världen som Sanderson har byggt upp är helt otrolig och jag kan inte annat fascineras av karaktärerna och de olika krafter som the epics har. Därtill är även teknologin som berörs i denna bok riktigt intressant och spännande. David är återigen tillbaka med fler riktigt dåliga metaforer som man inte kan annat än skratta åt. Det här var en riktigt bra och underhållande läsning, som får mig att vilja läsa allt som Sanderson någonsin har skrivit.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...