måndag 2 juli 2018

Veckans läsning- vecka 27

Den här veckan har jag tänkt lägga fokus på böcker som jag började läsa, men som jag sedan av olika anledningar lade ifrån mig. Den förste av dessa böcker är Vicious av V.E Schwab, som jag egentligen inte vet varför jag inte fortsatte läsa den. Men jag älskar Schwabs andra böcker, så jag har definitivt höga förväntningar på den här boken. Med tanke på att boken handlar om att huvudkaraktärerna har superkrafter så är nog chansen ganska låg att jag inte kommer att gilla boken, då det är ett koncept jag verkligen gillar.


Den andra boken jag vill fortsätta läsa är Children of blood and bone av Tomi Adeyemi. En bok som även den handlar om magi, men i detta fall har den försvunnit från världen och endast ett fåtal människor däribland huvudpersonen Zelié har kraften kvar och måste därmed leva undangömd för att undvika att bli tillfångatagen och därefter avrättad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...