onsdag 5 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga- vecka 40

Veckans bokbloggsfråga från Barnboksbloggen lyder som följande: Vad föredrar du, att läsa realistiska böcker som du lätt kan känna igen dig i, att läsa realistiska böcker om svunna tider eller främmande miljöer att drömma dig bort i eller att läsa fantasy eller liknande böcker om andra världar, magi och övernaturliga fenomen?
Vad jag gillar att läsa för genre har så otroligt mycket att göra med humör och vad jag känner för att läsa just där och då. Men jag gillar nog att läsa det mesta ändå skulle jag säga, jag gillar realistiska böcker då det kan vara kul att faktiskt kunna se sig själv som en del av den berättelsen. Samt att det brukar vara väldigt lätt att kunna komma in i bokens värld och därmed kunna sätta sig in i karaktärernas tankesätt osv. Men samtidigt har fantasy länge varit en av mina favoritgenrer då man verkligen får försvinna in i en helt ny värld, samt att man aldrig riktigt vet vart författaren kommer att föra handlingen när allting är möjligt. Så även om jag tog ett litet avbrott från fantasy i nåt år eller så, så är jag nu tillbaka till hundra procent och älskar verkligen att läsa om magi, drakar, häxor och så vidare, det är inget jag nånsin kommer att tröttna på. 

8 kommentarer:

  1. Tycker också om att blanda genre när jag läser, ibland vill jag ha mer realistiska böcker och ibland vill jag läsa om helt annorlunda världar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag förstå! Det är bra med lite blandning annars finns det ju en risk att man tröttnar på en viss genre eller en viss typ av bok :)

      Radera
  2. Jag läser mesta dels rätt realistisk men ibland läser jag lite mer orealistiska men det får inte bli för mycket heller.

    SvaraRadera
  3. Det känns bra att läsa lite olika, både det enklare och det som skiljer sig är spännande på sitt sätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig! Då tröttnar man dessutom inte på en specifik genrer om man varierar lite.

      Radera
  4. Jag blandar friskt men föredrar nog helt klart den realistiska världen.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...