torsdag 3 oktober 2019

Recension av En bok

Författare: Hervé Tullet
Åldersgrupp: 0-5 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Det här är en bok. Gör som den säger så får du se vad som händer...

En bok är en interaktiv bok för den minsta. Det är en genialt enkel och lekfull bok där barnet hela tiden påverkar vad som händer på nästa uppslag. En högläsningsbok som kommer att roa både små och stora. Hervé Tullet är en av frankrikes mest kända konstnärer och illustratörer. Hans mål är att göra lekfulla böcker som inte gjorts tidigare. Böcker som överraskar och sätter igång fantasin.
 


Mina åsikter
En minst sagt annorlunda, men rolig bok som inte liknar någon annan bilderbok som jag tidigare läst. Hela boken handlar om prickar och om man följer instruktionerna så kan de förändras. Mina 2-åringar kan inte höger och vänster och räknande i praktiken är det flera som ännu inte greppat, vilket gjorde det lite svårt för dem att följa instruktionerna. Men barnen gjorde det på sitt egna sätt och de tyckte att det var väldigt roligt när prickarna ändrades tack vare att de blåste, tryckte och klappade händerna. En riktigt rolig bok att läsa tillsammans med barnen, men jag kan nog tycka att som vuxen hade man nog tröttnat efter ett antal läsningar. Men stort plus för att Tullet lyckats skriva en nytänkande bok med interaktiva delar.

Mitt betyg 
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...