lördag 12 oktober 2019

Recension av Memento

Författare: Jay Kristoff & Amie Kaufman
Antal sidor: 82
Serie: The Illuminae files, bok 0,5
Finns hos: Det här var en novell i begränsad upplaga endast tillgänglig vid förbokning av boken Aurora Rising.

Beskrivning
December, 2574. Forty-three days before the BeiTech attack on Kerenza IV.
This is the story of my first friendship.
This is the tale of my first murder?
Some monsters are born.
But I?
< ERROR >
I was made

Mina åsikter
Det var riktigt roligt att få dyka in i den här världen igen. Speciellt eftersom att jag alltid funnit Aidan väldigt fascinerande. Novellen var riktigt spännande och välskriven och gav läsaren en djupare förståelse för Aidan. Novellen må bara vara 82 sidor men jag fullständigt flög igenom dessa sidor då jag var helt fast i berättelsen. Det var därtill även mycket fina illustrationer precis som i de övriga böckerna i serien. Jag älskar fortfarande det format som den här serien utspelar sig i, dvs. chatter, mail, transkriberade videoklipp osv.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...