måndag 14 oktober 2019

Recension av En sur citron

Författare & illustratör: Emma virke
Åldersgrupp: 0-3 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Bokus beskrivning
Kan äpplen sjunga? Kan bananer slå på trumma? Inte om du frågar den sura citronen. Men vad tror du? Och vem är det som är sur egentligen? 


Mina åsikter
En mycket roligt och gullig bilderbok som tål att läsas många, många gånger! Boken har jättefina illustrationer med hål rätt igenom kartongen. Det gör att boken blir väldigt interaktiv då äpplet behöver låna en mun och en tunga för att kunna sjunga och bananen behöver låna ett fingrar för att kunna spela trumma. Barnen på min avdelning älskar den här boken och vill läsa den gång på gång. Barnen sitter till och med själva och återberättar boken för varandra samtidigt som de lånar ut sina munnar, fingrar m.m. En bok som man som vuxen inte heller tröttnar på att läsa om gång på gång då den är väldigt annorlunda från majoriteten av bilderböcker.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...