tisdag 22 oktober 2019

Recension av Heartstopper volume 1

Författare & illustratör: Alicce Oseman
Antal sidor: 278
Serie: Heartstopper, volume 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Charlie, a highly-strung, openly gay over-thinker, and Nick, a cheerful, soft-hearted rugby player, meet at a British all-boys grammar school. Friendship blooms quickly, but could there be something more...?

Charlie Spring is in Year 10 at Truham Grammar School for Boys. The past year hasn't been too great, but at least he's not being bullied anymore, and he's sort of got a boyfriend, even if he's kind of mean and only wants to meet up in secret.

Nick Nelson is in Year 11 and on the school rugby team. He's heard a little about Charlie - the kid who was outed last year and bullied for a few months - but he's never had the opportunity to talk to him. That is, until the start of January, in which Nick and Charlie are placed in the same form group and made to sit together.

They quickly become friends, and soon Charlie is falling hard for Nick, even though he doesn't think he has a chance. But love works in surprising ways, and sometimes good things are waiting just around the corner...


Mina åsikter
Jag brukar normalt sett inte alls fastna för graphic novels, men den här serien har verkligen allt som jag letat efter plus lite till! Illustrationerna är jättefina även fast de är i svartvitt och inte i färg. Man kan inte annat än älska karaktärerna då de är så himla fina och jag fastnade verkligen för dem med en gång. Handlingen var väldigt spännande och man visste inte riktigt vad som komma skulle. Jag älskar det faktum att boken har Lbtq-representationer. Boken var riktigt snabbläst och jag fullkomligt flög igenom den! Jag kunde bokstavlig talat inte lägga ifrån mig boken förrän jag läst klart den! Jag började lästa volym 2 direkt efter dess att jag läst ut den här volymen! Så himla fin och hjärtknipande läsning!


Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...