onsdag 30 oktober 2019

Recension av Pretty guardian Sailor Moon vol 1

Författare: Naoko Takeuchi
Antal sidor: 240
Serie: Pretty guardian Sailor Moon, Vol 1
Finns hos: Bokus

Goodreads beskrivning
Usagi Tsukino is a normal girl until she meets up with Luna, a talking cat, who tells her that she is Sailor Moon. As Sailor Moon, Usagi must fight evils and enforce justice, in the name of the Moon and the mysterious Moon Princess. She meets other girls destined to be Sailor Senshi (Sailor Scouts), and together, they fight the forces of evil!


Mina åsikter
Vi har nog allihop åtminstone sett några avsnitt av Sailor moon på tv när vi var små, det var hela anledningen till att jag köpte den här mangan. Det blev en väldigt nostalgisk läsning och jag gillade skarpt illustrationerna. Konceptet är riktigt intressant och det var en snabbläst och underhållande läsning. Jag gillade de olika guardians som vi blev introducerade för. Men huvudkaraktären Sailor moon var verkligen en crybaby, något hon i och för sig själv erkänner, men det var lite irriterande. Jag gillade naturligtvis att kattens namn var Luna (precis som min katt) och denna volym var stundtals riktigt kickass.

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...