onsdag 16 oktober 2019

Recension av The Outcast

Författare: Taran Matharu
Antal sidor: 408
Serie: Summoner, bok 0,5
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
ONLY THE CHOSEN FEW HAVE THE POWER TO SUMMON DEMONS

Arcturus is just an orphaned stable boy when he accidentally summons a demon. As Hominum's first common summoner, he becomes the key to a secret that the powerful nobility will do anything to keep hidden.

He is immediately whisked away to Vocans Academy where the lost arts of summoning, spell craft and demonology are taught to the noble children of the Empire. In no time, Arcturus finds himself surrounded by enemies as teachers and students question his right to be there. But before he can even attempt to make friends, his life is turned upside down once again, for the Empire is in turmoil.

Rebellion is simmering among the masses, and it will not be long before it boils over. Arcturus must choose a side...or watch the Empire crumble.


Mina åsikter
Boken är uppbyggd utav utomordentliga person-och miljöbeskrivningar. Jag älskar fortfarande den här världen och det var så roligt att få lära känna Arcturus bättre! Magisystemet är riktigt coolt och jag kan fortfarande inte komma över det faktum att det finns så himla många coola demoner i den här serien! Värt att nämna är såklart även att Arcturus börjar på en boarding school där han får lära sig om sina magiska krafter samt hur han kan arbeta med sin demon. Boken är riktigt välskriven och spännande och man kan inte annat än älska den! Det var nästintill omöjligt att lägga ifrån sig boken när man väl börjat läsa den! Jag hade så gärna läst fler böcker från den här världen men Matharu har definitivt blivit en auto-buy author för mig.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...