måndag 21 oktober 2019

Recension av Words of radiance part 2

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 564
Serie: Stormlight archives, bok 2, del 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Brandon Sanderson's Stormlight Archive moves into a new, darker phase and in this, the second part of the second volume the Parshendi risk the return of the fearsome Voidbringers of old as they attempt to strenthen themselves against the challange of the humans.

This is epic fantasy of the highest order with an intricate and wonderful world forming the background to carefully worked out magics and a plot of constant twists and turns. All played out by a cast of memorable characters.


Mina åsikter
Sanderson som är en av mina favoritförfattare fortsätter precis som vanligt att leverera! Även denna bok är uppbyggd utav utförliga och välgjorda person-och miljöbeskrivningar. Boken är riktigt välgjord och jag älskar Sandersons sätt att skriva. Jag älskar karaktärerna i den här världen även om vissa av karaktärerna snarare är love to hate-relation. Den är boken var riktigt spännande och det är oerhört svårt att veta vad som komma skall. Magisystemet samt världen bara fortsätter att växa och det blir mer och mer intressant att ta del utav dem. Boken slutar helt klart med en smäll!

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...