fredag 20 maj 2016

A-Ö boktaggen: Allvar

A - Allvar. En bok du tog på allvar.
En bok som tog upp allvarliga ämnen. Du läste den för underhållning, men tog den på allvar.

Här skulle svaret bli Mig äger ingen av Åsa Linderborg. Jag läste den här boken då boken handlar om Linderborgs uppväxt i Västerås, staden jag kommer ifrån. Jag bodde i Västerås tills två månader innan jag skulle fylla 10 år. Vilket gjorde att jag tyckte att denna bok därför skulle vara rolig att läsa, eftersom att jag kände igen vissa platser och sånt. Den allvarliga biten kom in då boken har en allvarlig handling. P.g.a det faktum att Linderborg växte upp tillsammans med sin alkoholiserade pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...