fredag 13 maj 2016

Bokbloggsjerka 13-16 maj

Veckans bokbloggsfråga från Annika lyder följande: Av böckerna i din bokhylla, vilken titel beskriver dig bäst?

Det här tyckte jag faktiskt var en riktigt klurig fråga. Har till att börja med inte speciellt många böcker som går att använda till sånt här alls och sen så var jag ju tvungen att bestämma vilken boktitel jag skulle välja.
Men här är alltså böckerna som beskriver mig: Jag befinner mig ständigt i Sökandet efter en ny bok att sätta tänderna i. Jag är även den ständiga Boktjuven som snor böcker från hela familjen och sedan staplar dem i stora högar i väntan på tid till att läsa dem. Sen så är jag den ständiga Olycksfågeln då jag är väldigt klumpig och har dålig avståndsbedömning.

25 kommentarer:

  1. Jag skulle också kunna vara en boktjuv... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha har en känsla av att det finns rätt så många av oss bland alla boknördar ;)

      Radera
  2. De titlarna passade ju perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad kul att du tycker det :) fick minsann tänka till ordentligt innan jag svarade på denna bokbloggsjerka :)

      Radera
  3. Svar
    1. Haha tack! :) var inne och kollade på ditt inlägg förut, tyckte definitivt att du hade fått till det bra du med :)

      Radera
  4. Jag är nog också lite boktjuv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra :) är ju onödigt att lämna alla andras böcker i fred liksom ;)

      Radera
  5. jag tänkte länge innan jag kom på den givna titeln. jag är nog ganska hänsynsfull vad det gäller andras böcker eftersom jag förväntar mig samma respekt tillbaka. jag skriver upp titlarna och lånar på bibl. däremot följer
    folks pennor gärna med hem. i ren distraktion, alltså

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en bra egenskap du har! jag "lånar" bara böcker från folk i min familj dvs. dem jag delar hus med xD tar aldrig böcker från övriga släktingar eller vänner :)

      Radera
  6. Känner igen mig på bokfronten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att det är fler som är som jag ;)

      Radera
  7. Boktjuvar är vi nog flera som är :-)

    SvaraRadera
  8. Ett väldigt bra svar med många bra titlar! :)

    SvaraRadera
  9. Ett väldigt bra svar med många bra titlar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) kul att du tycker det:)

      Radera
  10. Boktjuv är ju passande, även om man kanske inte bokstavligt stjäl böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha näää låna är väl det rätta ordet. Fast man lånar dem så länge att vederbörande glömt bort det. Men dem får ju alltid tillbaka böckerna förr eller senare ;)

      Radera
  11. Haha boktjuv låter lite farligt, fast inser att jag nog är lite sådan själv också. Har en del av min mammas och morfars böcker i bokhyllan där de liksom fått en egen plats vid det här laget eftersom jag inte hunnit läsa dem än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nä precis :) det blir ju lätt så när man hittar en bra bok och tänker att det nog inte gör något om man lånar den ett tag även om det alltid slutar med att man har boken hur länge som helst.

      Radera
  12. Svar
    1. Haha tack! känns dock som om att jag bara skrev fram mina "dåliga" sidor haha :P

      Radera
  13. Svar
    1. haha tack! kände dock inte riktigt att jag fick med några positiva sidor av mig själv dock haha :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...