måndag 2 maj 2016

Veckans Bokbloggsfråga- vecka 18

Veckans bokbloggsfråga från Barnboksbloggen lyder följande:Hur tänker ni när ni packar böcker inför resor? Hur mycket böcker packar ni ned? Eller har ni lyckats komma undan problemet genom att använda en läsplatta istället?


Det var inte bättre än att jag faktiskt skrattade rätt ut när jag läste denna fråga (var på väg hem från jobbet). Då jag inte kunde låta bli att tänka på hur jag faktiskt gör när det kommer till att ta med sig böcker när jag skall iväg någonstans. Jo, det är såhär att sedan augusti 2015 så har jag en läsplatta med flera hundra böcker på. Varenda gång jag skall till landet så tar jag naturligtvis med mig den. Men det räcker inte där. Jag måste dessutom ta med mig åtminstone tre böcker i paperback/inbunden också. Du vet... böcker man håller på att läsa, böcker man kanske får lust att läsa, eller utifall läsplattans batteri dör. Måste alltid ha en backupplan liksom. Så jag har alltså en väldans massa böcker med mig var jag än ska, spelar ingen roll vad för argument folk ger mig (eller jag ger mig själv) de skall med allihop. Har tyvärr inte hunnit åka utomlands sedan jag köpte läsplattan, men skulle nog ändå tippa på att det skulle bli samma gamla visa då med. Kanske möjligtvis att jag lyckas banta ner det till 2 paperback/inbundna och läsplattan... men det är bara ett kanske.

14 kommentarer:

  1. Det där är en bra idé som jag inte tänkte på. När jag reste så hade jag med mig laddningskabeln till telefonen och surfplattan och hoppades på att det skulle räcka. Mitt svar på bokbloggsfrågan finns annars här: http://tonica.dreamwidth.org/113192.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahha xD kul att någon tycker det i alla fall :) min familj brukar inte hålla med mig :P

      Radera
  2. Det är det dumma med läsplattan min tjurar så ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh det var surt! men de är riktigt underbara små manicker när de faktiskt funkar! Jag går aldrig någonstans numer utan att ha med mig min läsplatta.

      Radera
  3. Hade med mig reservpockets första resan med läsplattan, men den lilla raringen funkar så bra (ta i trä!) att jag slutat med det.

    SvaraRadera
  4. Håller med om att det kan vara smidigt med läsplatta, speciellt när man ska resa! Den tar ju som ingen plats heller :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä precis och då får man ju ändå med sig en väldans massa böcker :)

      Radera
  5. Det går inte att inte ta med sig någon bok :) Jag har inte kommit till det där med läsplatta, vill nog inte läsa en bok på det sättet..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så var jag också från början :) ville inte läsa böcker på ett så "modernt" sätt men sedan så pratade jag med en kollega som hade en läsplatta och hon fick det att låta så himla praktiskt samtidigt som jag insåg att i den takten som jag köpte böcker så skulle jag snart drunkna i dem :) och då är ju läsplattan minst sagt praktiskt.

      Radera
  6. Om jag vill ta med mig en bok som inte har som e-bok så brukar jag kolla om den möjligtvis finns att långa på biblioteket i det formatet. Väskan har blivit så mycket lättare utan en massa böcker i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt väldigt smart! och billigt haha ;) har aldrig testat att låna e-böcker på bibblan. Det kanske man borde prova någon gång :P

      Radera
  7. Låter som en bra plan tycker jag :) Själv har jag inte gett läsplattan en chans, jag kanske borde det..?

    Här är mitt svar på frågan: https://justnujusthar.com/2016/05/05/bocker-pa-resa/

    SvaraRadera
  8. Har visserligen bara haft min läsplatta i några månader men det är verkligen det bästa köp jag någonsin gjort! Älskar den och lämnar aldrig huset utan den :) Är superbra att ha alla böcker på samma plats, de tar ingen plats i bokhyllan och att de i många fall är billigare som e-böcker än som t.ex. inbunden eller paperback. Samt att en läsplatta nästan inte tar någon plats i väskan alls. Tycker definitivt att du borde investera i en :)

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...