söndag 1 maj 2016

Barndomens favoriter

Bilden är lånad från Goodreads
Jag skulle vilja tro att vi allihopa hade favoritböcker när vi var yngre. Jag kommer ihåg mina egna mycket tydligt. Mina favoritböcker när jag var sisådär 10 kanske, var Pia Hagmars böcker om Klara. Tjejen som älskade hästar över allt annat. Den första boken hette då Klaras dröm. Jag hade hur många som helst av dessa böcker. Tog upp nästan en hel hylla i min bokhylla (numera ligger böckerna på vinden). Jag läste dessa böcker flera gånger om men själv var jag aldrig någon hästtjej när jag var liten, men jag föll ändå för dessa böcker.

Vilka böcker/bokserier var dina favoriter när du var barn? 

4 kommentarer:

  1. Jag läste många av mammas gamla Kitty-böcker :) Och Fem-böckerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! det gjorde jag också haha xD sådana härliga böcker! :)

      Radera
  2. Det beror på vilken åldersgrupp det gäller. T ex när jag var riktigt liten tyckte jag om Elsa Beskows böcker, som Solägget. En annan hette Vita kanin och Svarta kanin. När jag blev lite äldre var det bland annat Diana Wynne Jones böcker, t ex Power of Three. Fast det är över huvud taget svårt att välja bara en eller några få favoritböcker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag förstå! vissa böcker var favoriter i en del av livet medan andra böcker hänger med en resten av livet och man vill aldrig riktigt lämna dessa bakom sig :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...