fredag 27 maj 2016

Bokbloggsjerka- Vecka 21

Veckans fråga från Annika lyder som följande: Har en av dina favoritartister utkommit med en bok som du tycker att vi ska läsa? (För mitt vidkommande är jag ruskigt nyfiken på boken om Paul Stanley från Kiss). Kan du ge exempel på en bok som har en stark koppling till din favoritgenre? Envisas en av dina favoritförfattare med att ”spela” musik i böckerna som du absolut inte gillar? Eller….? Jag känner att mitt svar på den här veckans bokbloggsjerka kanske blir lite tråkigt då jag faktiskt aldrig har läst en bok som är en biografi om en artist/band. Så där har jag tyvärr ingenting att komma med. Samt att jag just nu inte kan komma på någon bok där jag har stört mig mycket på "musikspelande". Så jag tänkte att jag helt kanske helt enkelt får formulera om frågan till: Vilken artist hade du velat läsa en bok om: Så hade mitt svar varit Taylor Swift, jag lyssnade på henne när hon var lite mer åt countryhållet, när hon började gå över mer åt pophållet, men även nu när hon helt har lämnat countryn bakom sig. Det hade alltså varit kul att läsa en biografi som handlar om henne. Då jag gillar hennes musik väldigt mycket och då hon själv som person verkar vara lite mer down to earth än många andra kändisar. Sen så finns det naturligtvis en massa böcker om henne och så som andra personer har skrivit om henne, vilka hade varit roliga att läsa, men allra roligast hade det varit att läsa en bok som hon själv har varit med och tagit fram.


Sen så tycker jag om Adele väldigt mycket också, så det hade kunnat vara kul att läsa en biografi om henne också, då hon likt Taylor Swift verkar rätt down to earth. Vilket kanske syns i detta filmklipp från The late late show with James Corden. Det hade alltså kunnat vara lite intressant att läsa denna bok om henne: Adele-the biography. 


Men ingen av de artister jag nämnt har skrivit någon egen bok, vilket jag kan tycka är lite synd.

18 kommentarer:

  1. Jag kände också att jag var tvungen att ge frågorna en egen tolkning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det kan jag förstå, var en mycket svår fråga den här gången tyckte jag. Jag brukar inte lägga låttexter på hjärnan när jag läser böcker liksom

      Radera
  2. jag har också tolkat som jag ville...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändes som om att det var enda sättet att svara på denna fråga :)

      Radera
  3. Känner inte att jag egentligen vet något om någon av dessa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem är väldigt bra båda två :) musik som verkligen fastnar :)

      Radera
  4. Svar
    1. vad kul! Dem sjunger ju mycket bra båda två :) live dessutom (utefter vad jag sett på filmklipp) något som jag tycker är superviktigt :)

      Radera
  5. Jag hade absolut inget bra svar den här veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag förstå! det kände jag också det var därför jag formulerade om frågan lite granna :)

      Radera
  6. Båda dessa lyssnar jag mycket på och jag skulle vara nyfiken på att veta mer. Men de är ju rätt unga bägge två, så det finns nog tid! Jag tycker Taylor Swifts musik fortfarande är countryinfluerad (även 1989) även om jag förstår vad du menar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja vi får väl hoppas att de gör slag i saken :)

      Radera
  7. De gör bra musik, men jag lyssnar hellre på den än läser om deras liv faktiskt. Är rädd att min syn på musiken förändras om jag vet för mycket om artisten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt sant! Den risken finns ju alltid! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...