onsdag 18 maj 2016

Twinrix, Thailand & Smärta

Tog min första Twinrix spruta (mot hepatit A & B) idag inför Thailandsresan. Jag hatar sprutor då jag tycker att det är obehagligt och det faktum att det gör ont. Det kan ju dock ha att göra med det faktum att jag alltid spänner min arm så mycket medan de tar sprutan. I varje fall så känner jag mig just nu väldigt svag, trött och seg i min vänster arm, vilket högerarmen får kompensera för när jag försöker bära saker. Får väl se hur det går med bärandet av barn i morgon känner jag men ah, det är morgondagens problem. Jag skall som sagt åka till Thailand och kommer att vara där i 2 veckor. Vad gör man inte för att hälsa på sin tvillingsyster liksom? Just nu har jag inte sett henne på 4 månader och 4 dagar. Innan hon reste iväg hade vi som längst varit ifrån varandra i 2 veckor i sträck. Så ja omställning, när man är tvilling så lever man väldigt tätt inpå varandra då vi har en del kompisar gemensamma, gått i samma klass i princip från födseln fram till och med årskurs 9. Med undantag i årskurs 3 och 5. Samt att man känner varandra som om om man vore två sidor av samma mynt. Gymnasiet (då vi gick på olika skolor) och nu när jag går på universitetet och hon är ute och reser känner jag har gett oss möjligheten att växa på varsitt håll. Vilket behövs då min kära syster behöver lära sig vara mer självständig och inte förlita sig på att jag har koll på allting. Och ja, jag var den som föddes sist. Det är frågan man alltid får som tvilling.
Bilden är lånad från Goodreads


Just nu tänker jag försöka skriva klart min loggbok utifrån veckans praktik på en förskola. Sen så skall jag fortsätta läsa Missing you av Harlan Coben, samtidigt som jag njuter av en hel del choklad, som jag ändå tycker att jag gjort mig förtjänt av ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...