tisdag 24 maj 2016

Top ten tuesday- Vecka 21

Veckans top ten tuesday lista handlar om:  Ten Books I Feel Differently About After Time Has Passed (less love, more love, complicated feelings, indifference, thought it was great in a genre until you became more well read in that genre etc.)
Kände att den här veckans top ten tuesday ämne var väldigt svår att svara på. Så det blir istället mer refererat till bokserier snarare än individuella böcker.

1.
 Skulle väl egentligen säga hela Twilight serien här av Stephanie Meyer. Gillade dem supermycket när jag läste dem för några år sedan, medan nu kan jag inte alls förstå varför. Har nog att göra med att man nu när man är några år äldre är lite mer insatt och belevad i världen och inser att det är något konstiga relationer mellan Bella och Edward. Hon är alldeles för beroende av honom och han är alldeles för svartsjuk och dominerande.

2. Harry Potter av J.K Rowling-SO MUCH LOVE till denna serien och bara allt som har med den att göra. Jag har nog varit en rätt så stor Harry Potter fan enda sedan jag läste böckerna för första gången (var 9 år) men nu det här senaste året så har det typ spårat ut. Vill ha allt som har med Harry Potter att göra. Just nu vill jag till exempel ha en trollstav, nja vi vår väl se hur det går med det haha.

3. Jag gillade dessutom Divergent-serien väldigt mycket till en början, men efter dess att jag läste den sista boken, det vill säga Allegiant, så kände jag inte alls lika mycket för serien längre. Kände bara att Tobias (Four) blev väldigt irriterande helt plötsligt vilket drog ner mitt helhetsintryck av serien och har väl efter dess i stort sett fortsatt neråt efter det.


Tyvärr kommer jag inte på några mer nu haha, så det får räcka för denna gång.

2 kommentarer:

  1. Twilight was the stand out for me! I don't think I could go back and read it again which is why I didn't pick up the 10th anniversary edition, but at the time I read it I LOVED it haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha exactly the same here! I guess it's partially because you grew up and got more and/or different values that you look for in a book or something? :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...