söndag 1 maj 2016

Booklistchallanges

Eftersom att jag är som jag är och älskar att ha koll på allting så gillar jag att ibland gå in på en sida som heter Listchallanges där det finns olika listor med böcker som folk har gjort där man sedan kan bocka av de böckerna man läst och så vidare så att man får en sorts överblick på hur många man läst/inte läst. Hur många av dessa böcker som genomsnittet av de människor som gjort undersökningen har läst. Det är mycket roligt då det är väldigt varierat på vad det är för sorts böcker som finns med i varje lista. Det är även ett bra sätt att hitta de där böckerna som ALLA borde ha läst innan de dör osv. Jag har ju till exempel min egna Bucket list över böcker jag ska ha läst innan jag dör.
Idag besvarade jag listan:


50 Books to Read Before You Die
De böcker/serier jag läst är markerat med GRÖNT. De böcker som redan står på min "att-läsa-lista" är markerade med ORANGE

# 1 The Lord of the Rings Trilogy
# 2 1984
# 3 Pride and Prejudice
# 4 The Grapes of Wrath
# 5 To Kill a Mockingbird
# 6 Jane Eyre
# 7 Wuthering Heights

# 8 A Passage to India
# 9 The Lord of The Flies
# 10 Hamlet
# 11 A Bend in the River
# 12 The Great Gatsby
# 13 The Catcher in the Rye
# 14 The Bell Jar
# 15 Brave New World
# 16 The Diary of a Young Girl
# 17 Don Quixote
# 18 The Bible
# 19 The Canterbury Tales
# 20 Ulysses
# 21 The Quiet American
# 22 Birdsong
# 23 Money
# 24 Harry Potter Series
# 25 Moby Dick
# 26 The Wind in the Willows
# 27 His Dark Materials Series
# 28 Anna Karenina
# 29 Alice's Adventures in Wonderland

# 30 Rebecca
# 31 The Curious Incident of the Dog in the Night-Time
# 32 On The Road
# 33 Heart of Darkness
# 34 The Way We Live Now
# 35 The Stranger (Algeria)
# 36 The Color Purple
# 37 Life of Pi
# 38 Frankenstein
# 39 The War of the Worlds
# 40 Men Without Women
# 41 Gulliver's Travels
# 42 A Christmas Carol
# 43 Huckleberry Finn

# 44 Robinson Crusoe
# 45 One Flew Over the Cuckoo's Nest
# 46 Catch 22
# 47 The Count of Monte Cristo
# 48 Memoirs of a Geisha
# 49 The Divine Comedy
# 50 The Picture of Dorian Gray


Jag hade alltså läst 9 av dessa 50 böcker. och har dessutom redan 12 av dessa böcker på min "to-read-list". Gör gärna testet själva och kommentera sedan gärna här för att säga hur många av böckerna ni hade läst :) Åtminstone några av dessa grönmarkerade böcker (böcker jag läst från och med april 2015) finns recenserade här: Recenserade böcker A-Ö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...