torsdag 26 maj 2016

Vad är oddsen????

Idag åkte jag och hämtade ut den bok som jag beställt till min kära far i födelsedagspresent. Väldigt stor, tung och otymplig var den minst sagt, men hem kom jag i alla fall. Den här boken består av bilder från 1800-2000-talet. Man kan se då och nu bilder bland annat. Då vi i familjen tycker att sånt här är väldigt kul att titta på, satt jag själv och tittade igenom några av bilderna och råkade stöta på en bild med en mor och en son ståendes på en trappa. Det jag insåg efter någon sekund är det faktum att det i själva verket är min farmor och min farbror. Eftersom att min farmor dog när jag var 8 år och min farbror dog 2 april 2016, var det väldigt kul att hitta denna bild. Min pappa har i några månader talat om en bild som han hittat på nätet som då föreställer min farbror, en bild som en journalist lagt upp på sin hemsida. Det råkar vara just den här bilden som finns med i boken. En bild som nu är 69 år gammal. Min farbror var 2 år gammal på denna bild och ser så där lite lagom rolig ut när han ser så sur ut. Vad är oddsen att jag skulle stöta på denna bild liksom? I stort sett obefintlig skulle jag säga. Min pappa fyller inte år förrän 16 juni, men jag blev så glad när jag hittade denna bild så det slutade med att pappa fick boken redan idag. Han blev så klart jätteglad och tyckte att det var kul att se bilden tryckt i en publicerad bok. Vi satt sedan, han och jag och tittade igenom hela boken tillsammans. Helt klart en ny favoritbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...