söndag 22 maj 2016

Game of thrones säsong 2

Skapare: David Denioff, D.B Weiss
Utgivningsår: 2012
Baserad på boken: A Clash av kings skriven av George R.R Martin
Skådespelare: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harrington.
Genre: Äventyr, drama, fantasy
Betyg på IMDb9,5

I denna säsong blir konflikterna allt större och mer invecklade. Kampen om Järntronen är i full sving, med flera krigsherrar som anser att just de är dess rättmätige ägare. Och de skyr inga medel för att nå sitt mål. Samtidigt växer hotet från öster, där Daenerys Targarian har gett liv till tre drakar. Hennes mål är att återvända till Westeros och ge sig in i striden om Järntronen. Det var Targarians drakar som ledde just hennes anfäder till makten, innan de kämpades bort och förvisades från landet. I norr har vintern kommit och uppe hos Nattens väktare kommer det in fler och fler rapporter om hemska attacker av vad som verkar vara osaliga andar. En expedition sänds ut i detta mytomspunna och skrämmande område för att ta reda på vad som pågår och försöka se om hotet från de döda är på riktigt eller ej. Följ med i denna spännande fantasyserie – till de sju kungadömena i Westeros – där kungar, drottningar, riddare, lögnare och adel slåss för makt och ära.

Mina åsikter
Liksom första säsongen är säsong två mycket bra och händelserik. Det är krig åt höger och vänster och därmed dör folk åt höger och vänster. Även denna säsong är rätt brutal av olika anledningar, men man hejar fortfarande på sina favoritkaraktärer. I denna säsong har det tillkommit några nya karaktärer och alla är så himla bra skådespelare verkligen. Även om några av skådisarna inte är speciellt gamla och det är deras första "gig" t.ex. Sophie Turner (Sansa) och Maisie Williams (Arya) så är dem väldigt bra på det dem gör. Den här säsongen är liksom den föregående spännande hela vägen igenom även om jag nu sett denna säsong 2-3 gånger. Den blir liksom inte mindre spännande av det. Ser fram emot att se resten av serien igen då jag glömt bort en del, samt att påbörja säsong 4-6 som jag inte har sett något av ännu. Har som sagt mycket att se fram emot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...