fredag 20 maj 2016

Bokbloggsjerka 20-23 maj

Veckans bokbloggsjerka från Annika lyder som följande: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna? Åh, asså detta hade verkligen varit som att välja mellan pest eller kolera... Hur skall man kunna välja det ena eller det andra när båda alternativ är superhemska. Men om jag nu var tvungen att välja så hade jag ändå valt att välja alternativ två. Det vill säga att man får läsa hur många böcker man vill men aldrig avsluta böckerna. Jag brukar ha rätt så bra koll på hur saker och ting kommer att sluta i böcker, så jag känner att jag nog hade kunnat komma på ett rätt så tillfredsställande slut på alla de där böckerna som jag inte hade fått avsluta. Men jag hade inte klarat av alternativ ett. Vad gör man när man läst klart den där enda boken? Då hade jag ju inte haft något att göra när jag åker buss, när jag har rast eller ha något som skulle få mig att slappna av innan det är dags att sova. Så alltså väljer jag alternativ två. 

Du har väl inte missat de föregående bokbloggsjerkorna?
Bokbloggsjerka 13-16 maj
Bokbloggsjerka 6-9 maj
Bokbloggsjerka 29 april-2 maj
Bokbloggsjerka 22-25 april

20 kommentarer:

  1. Håller med, hade blivit tokig med bara en bok :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha eller hur! vad skulle man då göra med resten av dagarna på det där året när man inte hade fått läsa något alls? Det hade inte gått bra alls :) hade gått runt en massa rosenrasande bokälskare som varit sura och griniga för att de fått abstinens av för lite läsande typ xD

      Radera
  2. Det var verkligen som att välja mellan pest och kolera! Själv valde jag att bara läsa en bok per år men att få läsa slutet eftersom jag måste läsa ut en bok när jag väl påbörjat den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ah så brukar jag också vara, oavsett hur dålig boken är. men kände liksom att EN enda bok på ett år... då hade jag blivit galen :) Kul att vi tänker så lika men ändå väljer så olika :)

      Radera
  3. Ja, vad skulle man göra när den enda boken tog slut liksom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch gud vad hemskt, det vill jag typ inte ens tänka på. Vad tråkigt det hade varit.

      Radera
  4. Ja herregud jag hade hellre fått flera läsupplevelser :) även om det inte hade varit samma sak som tidigare läsning.

    SvaraRadera
  5. Ja bara en bok då hade jag blivit tokig.

    SvaraRadera
  6. Alternativ två var det självklara valet för mig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som om att det var många som tänkte likadant som oss :)

      Radera
  7. enda möjliga alternativet, det håller jag med om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes som om det alternativet var minst sämst typ xD

      Radera
  8. Svar
    1. Kul att höra att det är så många som resonerade som jag ☺

      Radera
  9. Skulle inte klara att läsa 70-80 böcker på ett år utan att få veta hur de slutar. Avskyr när jag spelar in film och den är försenad så att slutet inte kommer med. Gissar att det skulle vara samma med böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det kan jag förstå att du tycker! Det hade varit väldigt jobbigt. Men när det andra alternativet är att bara läsa en bok på ett helt år så kändes det ändå som det bästa av de två alternativen :)

      Radera
  10. En massa oavslutat skulle bli för frustrerande i längden. Satsar nog hellre på en endaste tegelsten, en favorit för omläsning. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit påfrestande ja ☺ haha smart val, man får ta den tjockaste boken man kan hitta så att man kan läsa i alla fall några sidor per dag xD

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...