måndag 23 maj 2016

Update om parallelläsning

Bilden är lånad från Goodreads
Som jag sa tidigare så brukar jag parallelläsa böcker, eller slalomläsa som vissa kallar det för. Som mest har jag nog varit uppe i sex böcker samtidigt. Jag har därefter försökt dra ner på detta något, då jag redan från början har dåligt minne när det kommer till namn, vilket inte direkt hjälps av att man läser sex böcker samtidigt. Jag kom fram till att det nog blev lagom att läsa två böcker samtidigt, det vill säga en e-bok och en pocket samtidigt. Just nu läser jag faktiskt ingen e-bok, men jag har två stycken påbörjade fysiska böcker. Böcker som jag började läsa för länge sedan faktiskt, pinsamt länge sedan. Nämligen Sophies val av William Styron som jag började läsa 30 december 2015, vet inte vad som hände där, lade bara undan den och började läsa andra böcker istället. Så jag har inte kommit så långt på den, men det lilla jag har läst verkar väldigt lovande i varje fall.
Bilden är lånad från Goodreads

Den andra boken är The Library of Greek Mythology av Apollodorus. Den här boken började jag läsa i april 2015, alltså ännu tidigare än föregående bok. Dock så kan jag väl säga som såhär: Detta är inte direkt en bok man sträckläser, då det är mer som en faktabok. Vilket är därför jag ännu inte läst ut denna bok. Men den är väldigt intressant och lärorik så jag får väl lägga på ett krut nu. När jag vaknade igår morse så var jag verkligen supersugen på att börja läsa Snövit ska dö av Nele Neuhaus, så vi får väl se hur duktig jag är på att läsa ut dessa två böcker först innan jag börjar läsa den boken. Dock så är det okej om jag börjar läsa en e-bok efter dess att jag läst ut en av dessa två böcker då. Kan ju dock tilläga att Snövit ska dö, är en bok jag har som pocket, så den är alltså off limits ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...