måndag 23 maj 2016

Veckans bokbloggsfråga-vecka 21

Veckans bokbloggsfråga från Barnboksbloggen lyder som följande: Hur skiljer du mellan lästa och olästa böcker i dina bokhyllor och hur håller du koll på vilka böcker du har lånat (t ex biblioteksböcker) och vilka böcker som du ska blogga om (t ex recensionsexemplar)? 
Jag har mina olästa respektive lästa böcker uppdelade, så de ligger alltså inte på samma hyllplan och i ett fall så ligger de faktiskt inte ens i samma bokhylla. Då jag skrivit om detta förut finns det mer information om detta HÄR! Biblioteksböcker hade jag aldrig vågat lägga bland mina andra olästa böcker för då hade de böckerna nog legat där i flera år i sådana fall haha. Sen så har jag faktiskt inte lånat några böcker på biblioteket på några år då jag insåg att jag hade så många olästa böcker här hemma redan och slutade därför att låna böcker. Planen är dock att ta upp lånandet igen när jag har lite färre olästa böcker här hemma. Men när jag fortfarande lånade böcker så lade jag böckerna i en hög på vardagsrumsbordet, där de fick ligga tills dess att jag läst dem. När jag har läst klart en bok ser jag alltid till att ta tag i recensionen med en gång, vilket gör så att jag inte har någon speciell hög för detta. Recensionsexemplar lägger jag på en speciell plats på skrivbordet, så jag vet vilka böcker det är jag skall prioritera.

Du har väl inte missat tidigare bokbloggsfrågor?
Bokbloggsfråga-Vecka 19
Bokbloggsfråga- Vecka 18
Bokbloggsfråga- Vecka 17

8 kommentarer:

  1. jo, biblioteksböcker får man vara noga med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis, är lätt att de försvinner annars :)

      Radera
  2. Ja jag lånar inte heller längre utan försöker läsa mina egna böcker, det räcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis :) man får helt enkelt ta en sak i taget :)

      Radera
  3. Biblioteksböckerna har jag i en hög för sig för att inte riskera att blanda ihop det med mina egna böcker. Jag är hopplös på att låna böcker, och läser nog mer låneböcker än vad jag läser mina egna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ah jo det kan jag förstå! är alldeles underbart att gå till bibliotek och du vet den där känslan av att bara kunna plocka på sig vad helst man vill, för man kan få ta allt liksom ;) det är gött, så kan man ju inte direkt tänka i bokhandeln för då hade man ju blivit ruinerad xD

      Radera
  4. Jag har inte lånat en pappersbok på biblioteket på evigheter. Det känns liksom inte rätt när man har... många egna böcker att läsa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. förstår precis vad du menar! man får verkligen lära sig att prioritera liksom :P

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...