söndag 15 maj 2016

Klumpig var jag som sagt..

Precis som jag skrev på veckans Bokbloggsjerka så är jag väldigt klumpig. Ikväll när jag skulle gå av från tåget så hann jag endast gå några enstaka steg innan jag snubblade över mina egna fötter och föll rätt i backen. Jag hade kanske kunnat komma undan med bara stoltheten skadad då jag ramlade precis framför två andra personer (som inte brydde sig ett skvatt). Problemet var att jag höll i en bok, nämligen Sigrid-Sagan från Valhalla. Vilken fick ta en del stryk i fallet som ni ser på bilden nedan. Ett litet jack och två långa parallella repor. Som bokägare är jag alltid mycket försiktig med mina böcker, om möjligt vill jag i princip att boken skall se oläst ut när jag är klar med den. Det vill säga utan några skador eller fläckar. När man har en inbunden bok som denna bok i detta fall var, brukar det gå alldeles utmärkt att klara sig undan liknande missöden. Men nu är alltså min kära bok skadad, något som grämer mig oändligt mycket.


2 kommentarer:

  1. Jag förstår hur du känner dig. Blir alltid ledsen när någon av mina böcker tar skada, till och med väldigt lite. Hoppas i alla fall att det gick bra med dig. Du kanske kan köpa ett nytt ex?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis! man vill ju att dem skall vara fina och hela liksom ☺ jodå det gick bra, fick lite ont i tårna och ett lite skadat ego. ah vi får se hur jag gör :) tror nog att detta smått trasiga ex blir kvar :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...