tisdag 3 maj 2016

Hatobjekt?

Vi som gillar att läsa mycket ser ju naturligtvis fram emot nyköpta böcker, böcker man lånat med sig från biblioteket, nysläppta böcker osv. Kan ju börja med att säga att min bok som det krånglat med så mycket (The Crown skriven av Kiera Cass) som skulle släppas idag... inte alls släppts. Tydligen krånglar något annat nu så jag har fortfarande ingen bok. Idag är en sån där dag som man verkligen önskar att man bara förbokat boken som paperback istället. Just nu är jag trött på ALLT som har med e-boksinköp att göra.

Har ni någonsin sett fram jättemycket emot att läsa en bok? Självfallet har ni det svarar ni, men har ni plockat på er en bok som ni sett fram emot att läsa, som ni sedan verkligen hatat och varit tvungna att tvinga er själva att läsa klart eller en bok som ni bara inte klarade av att läsa klart innan ni lade undan den? För nåt år sedan eller två lånade jag hem Pappersstäder skriven av John Green, vilken jag tyckte verkade bra och därför såg fram emot att läsa. Men GUD vad jag HATADE den! Jag var verkligen tvungen att tvinga mig själv att läsa klart den (jag MÅSTE verkligen läsa klart alla böcker no matter what) och eftersom att det var en biblioteksbok så var det under tidspress också. Det slutade med att jag satt och sträckläste en bok jag hatade på ca. 1,5 dag då jag fick veta att någon annan stod i kö till boken och att jag därför inte skulle kunna låna om den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...