lördag 14 maj 2016

Smakbit från Sigrid-Sagan om Valhalla

Som ni vet så läser jag ju alltid flera böcker samtidigt. Är just nu uppe i fyra böcker, varav en av dessa är en e-bok. Den bok som jag lägger mest fokus på för tillfället är Sigrid-Sagan om Valhalla skriven av Johanne Hildebrandt. Jag har inte kommit superlångt än, men än så länge är den väldigt intressant och spännande. Jag tänkte därför bjuda på en liten smakbit från boken.

Smakbiten kommer från sid. 65.
"Livet var bräckligt och tillvaron en kamp för att hålla sig kvar i denna värld. Två yngre bröder och en syster hade hon sett komma till världen och hon hade älskat och värnat om dem. Systern och en av bröderna blev sjuka och tynade bort i sotdöden. Ingen av dem hann fylla ett år. När mor och hennes andra yngre bror dog i huset som svearna satt i brand hade grannarna funnit Sigrid vid liv, ensam och gråtande i gårdstunet. Hon skulle aldrig sluta undra varför hon klarat sig och inte de andra." 

1 kommentar:

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...