tisdag 6 december 2016

Book buying ban!

Bilden är från min book haul i december
Om ni såg min TBR shame tag, som ni för övrigt finner HÄR! så vet ni också att jag numera har totalt 96 olästa fysiska böcker. Detta då jag hade 51 olästa fysiska böcker i september. Nästan en fördubbling de senaste månaderna med andra ord. Då jag inte gärna vill komma upp i över 100 olästa böcker har jag valt att införa en book buying ban. Som dock inte kommer vara heltäckande, då det inte brukar fungera för mig. Jag vill inte "sköta mig" och låta bli att köpa böcker i några månader och sedan gå och köpa 40 böcker på mycket kort tid. Bara för att på något konstigt sätt kompensera för alla de böckerna jag inte köpte när jag hade köpförbud. Jag har alltså valt att göra som så att jag tillåter mig själv att köpa hälften så många böcker som jag läst ut månaden innan. Så om jag till exempel läser 10 böcker i december så får jag alltså köpa 5 böcker i januari. Sedan är det bara positivt om jag lyckas köpa ännu färre än så. Sen vet jag att det lite då och då kan dyka upp recensionsexemplar och liknande och de tänker jag behandla precis som vanligt, det vill säga att jag tackar ja, om jag känner att det är böcker som intresserar mig. Med andra ord kommer de förmodligen inte att räknas in i denna book buying ban. Så håll tummarna för mig nu att jag lyckas hålla plånboken i styr.

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra plan! :) Hoppas det fungerar :) Undernästa år har jag som mål att hinna läsa fler böcker än vad jag får hem under varje månad :) Så blir det många rec.ex så blir det få böcker jag får köpa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha känns som om att det kommer bli extremt svårt för mig att lyckas haha! Låter som en superbra plan! Lycka till!

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...