måndag 19 december 2016

Book buying ban=svårt

Som ni vet så ska jag påbörja en book buying ban, då jag inte alls vill ha 100 olästa fysiska böcker (ligger strax under det just nu) och jag valde som sagt att inte ha en heltäckande ban, då det aldrig fungerar bra för mig. Ni kan läsa mer om mina tankar angående min stundande book buying ban HÄR!! men eftersom att jag när jag bestämde mig för detta när jag redan hade inhandlat 9 böcker för december månad, så var det inte direkt genomförbart just för december, utan då handlade det mer om att försöka att inte köpa något mer för december månad och sedan först i januari se till att endast köpa hälften så många böcker som jag läst i december. Det vill säga att om jag läst 10 böcker i december så får jag köpa 5 böcker i januari och så vidare. Men som ni vet så köpte jag för några dagar sedan Fantastic beasts and where to find them: The original screenplay av J.K Rowling och häromdagen var jag på sci-fi-bokhandeln för att inhandla den allra sista julklappen... vilket naturligtvis slutade med att jag även köpte två julklappar till mig själv (köpte faktiskt den sista julklappen också, lite stolt över det). 

De böckerna som fick följa med den här gången var alltså Passenger av Alexandra Bracken samt A court of mist and fury av Sarah J. Maas. Detta var visserligen böcker jag verkligen ville ha och böcker jag tänkt köpa så småningom. Men när jag kom hem med böckerna så fick jag lite ångest över alla olästa böcker jag har. Jag måste verkligen bättra mig nu känner jag. Hur gör ni för att stå emot köplusten? Speciellt när man är i en affär där det är böcker både högt och lågt? Speciellt i de fall när man går in i en affär för att man MÅSTE köpa något (till exempel julklappar, mat osv) men man har svårt att bara gå förbi böckerna? Hur gör man? Ge mig gärna lite tips på det för jag hade definitivt behövt dem!

2 kommentarer:

  1. Under 2017 ska jag verkligen försöka bearbeta mina olästa, under 2016 renade jag bort över 100 böcker och har gjort plats för en till bokhylla så det borde rymmas lite mer böcker men jag hoppas verkligen de inte kommer öka så mycket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som ett bra mål för 2017! Jag hakar nog på det målet också känner jag! Kommer nog inte att gå så bra för mig dock haha :P Oj shiet!!! 100 stycken???! Hur klarade du av det? Riktigt strongt gjort om jag får säga det själv! Klarar du att att rensa bort så många böcker så klarar du säkert av att få ner din TBR i största allmänhet även under 2017.

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...