torsdag 29 december 2016

Snyggaste omslaget????!

Igår kom äntligen en bok hem till mig, en bok jag sett fram emot att läsa. Och den boken var nämligen A thousand pieces of you av Claudia Gray. Och vilken framsida den har!! Man kan vrida boken åt vilket håll man vill den ser lika gudomlig ut ändå. Kan ju tillägga att hela serien (tre böcker totalt) har sådana här vackra omslag, så det kommer helt klart bli ett nöje att samla på mig den serien av flera anledningar.

En översättning av bokus beskrivning
Marguerite Caines fysiker till föräldrar föräldrar är kända för sina banbrytande insatser. Deras mest häpnadsväckande uppfinning, som kallas Firebird, tillåter användare att hoppa i flera universum-och lovar att revolutionera vetenskapen för alltid. Men sedan Marguerites far mördas, och mördaren är hennes föräldrars vackra, gåtfulla assistent som Paul flyr in i en annan dimension innan lagen kan röra honom. Marguerite vägrar att låta mannen som förstörde hennes familj gå fri. Så hon tar upp jakten efter Paul genom olika universum, alltid hoppandes in i en annan version av sig själv. Men hon också möter alternativa versioner av de människor hon känner-inklusive Paul, vars liv trasslar in sig med hennes i allt mer välbekant sätt. Snart börjar hon ifrågasätta Pauls skuld liksom sitt egna hjärta. Och snart upptäcker hon att sanningen bakom faderns död är betydligt mer illavarslande än hon väntat sig. Tusen Bitar av dig utforskar en otroligt komplicerad multi-universum där ödet är oundvikligt, sanningen svårfångad, och där kärleken är det största mysteriet av alla.

2 kommentarer:

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...