måndag 26 december 2016

Det tog minsann ett tag...

I slutet av november blev jag tillfrågad om jag skulle vilja ha recensionsexemplar av böckerna Kemisten av Stephanie Meyer och Arton grader minus av Stefan Ahnhem. Vilket jag naturligtvis sade ja till. Men av någon anledning kom aldrig böckerna fram (posten som slarvade bort dem??). Därför skickades alltså nya och nu har jag dem här i min ägo. Riktigt stora tegelstenar till böcker som samtidigt ser riktigt snygga ut med sina fina omslag. Dessa ser jag helt klart fram emot att läsa någon gång snart!

Goodreads beskrivning av Kemisten
Hon är en före detta agent på flykt från sina tidigare arbetsgivare. Att hon var anställd av USA:s regering var det väldigt få som kände till. Expert inom ett område som få vet existerar på en enhet som knappt någon ens visste fanns. Och när enheten bestämde att hon utgjorde ett hot, var hon tvungen att gå under jord. Nu lever hon från dag till dag, ständigt på resande fot, ständigt med en ny identitet. Hennes före detta arbetsgivare har dödat den enda hon litade på, och de är ute efter någonting hon vet. De vill se henne död, och det omedelbart.

När hennes före detta hanterare erbjuder henne en väg ut inser hon att det är hennes enda alternativ för att bli kvitt hotet mot sig själv. Men det betyder att hon måste utföra ett sista uppdrag för sin före detta arbetsgivare. Uppdraget visar sig inte alls vara en väg ut utan snarare göra hennes liv mer farligt. Hon förbereder sig för den största utmaningen hon någonsin ställts inför. Samtidigt för uppdraget henne samman med en man som ytterligare komplicerar hennes möjligheter att överleva. Hon inser att hon måste använda sina talanger på ett sätt hon aldrig tvingats göra förut.


Goodreads beskrivning av Arton grader minus
En bil kör ut över kajkanten i Helsingborgs hamn efter en våldsam biljakt. När föraren obduceras visar det sig att han redan varit död i två månader och under den tiden hållits nedfryst. Det är upptakten till Fabian Risks första stora utredning sedan händelserna i Offer utan ansikte två år tidigare. En utredning där han kämpar mot klockan för att finna lösningen innan nästa offer hamnar i frysen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...