tisdag 20 december 2016

Veckans läsning- vecka 51

Med tanke på att jag för nuvarande befinner mig på de sista dagarna av Bookmas (slutar den 24:e december) så kommer jag försöka läsa så många böcker jag bara hinner den här veckan! Sen så börjar ju även Läs-it-snow den 21 december, så då har jag även planerat att läsa några böcker haha. Känns som om att jag inte kommer göra något annat än läsa denna veckan. Men nu har ju i alla fall julledigheten börjat, så jag hoppas på att vara hyfsat effektiv i mitt läsande. 
Igår så kunde jag bara inte låta bli att börja läsa Of fire and stars av Audrey Coulthurst, då den verkligen gjorde mig nyfiken med sitt löfte om lbtq-karaktärer och så här långt tycker jag väldigt mycket om den. Sen så måste jag hinna läsa klart A city of Ashes av Cassandra Clare idag, då det hör till min läsplanering för de båda läs-a-lotsen. Och efter det kommer jag påbörja den läsning som hör till Läs-it-snow utmaningen vars böcker då alltså även kommer att räknas in i Bookmas läs-a-loten. Snurrigt värre jag vet. Men då skall jag i varje full fortsätta läsa a Monster calls av Patrick Ness, påbörja The Wizard of Oz L Frank Baum. Samt att jag hoppas på att läsa ut The Raven boys av Maggie Stiefvater och kanske även om jag har tur hinna påbörja The Unexpected Everything. Det är precis som vanligt en extremt överambitiös TBR för veckan, men A Monster calls och The wizard of oz är båda två böcker som är under 200 sidor, så jag hoppas på att kunna plöja igenom de två böckerna väldigt fort. Som ni kanske förstår så hoppas jag på att få läst en väldans massa böcker totalt sett den här månaden. Kan ju hinta om att jag försöker slå mitt personbästa på 14 lästa böcker. Så här långt ser det sjukt bra ut läsmässigt så jag hoppas och tror verkligen att jag skall klara av att slå det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...