fredag 23 december 2016

THE CHRISTMAS SONG BOOK TAG

Jag blev taggad av Siri på Sizzens bokblogg att göra denna tagg som ursprungligen kommer från en av mina favoritbooktubers, nämligen Hailey från Hailey in Bookland
Så för att fortsätta sprida julkänslan tänkte jag alltså göra denna tagg.

1. “You’re a Mean One Mr. Grinch”
Name a villainous character you couldn’t help but love.

Valentine från The Mortal instruments-serien. Han är verkligen karaktären man älskar att hata.

2. “All I Want for Christmas is You”Which book do you most hope to see under your Christmas tree?
Jag får typ aldrig böcker i julklapp, då alla jag känner antingen säger att jag "redan har alla" eller att jag redan har "för många". Så hade jag fått en enda bok så hade jag blivit överlycklig oavsett vilken bok det var.

3. “Rudolph the Red Nosed Reindeer”
Name a character that overcomes major obstacles and learns to believe in themselves. Neville Longbottom, behöver jag säga mer?


4. “Santa Claus is Coming to Town”
a) Which character do you think would be on the top of the naughty list? 
Joffrey Baratheon, för att han är typ djävulens avkomma.

b) Which character do you think would be at the top of the nice list? Emily från Since you've been gone av Morgan Matson. Känns som om att hon aldrig gjort något elakt eller något som varit fel. Hon känns som en hygglig och bra person med andra ord.

5. “Frosty the Snowman”
Which book just melts your heart.

Harry Potter och dödsrelikerna, den får mig att börja gråta varje gång jag läser den (har läst den 20+ gånger). 

6. “Feliz Navidad”
Choose a book that takes place in a country other than your own.

Typ alla böcker jag läser nu för tiden. Läser väldigt få svenska böcker just nu. Men jag väljer en bok jag är väldigt sugen på att läsa vilket är The Sun is also a star av Nicola Yoon som utspelar sig i New York, USA.

7. “It’s the Most Wonderful Time of the Year”
Which holiday themed book do you use to spread the Christmas joy?

Jag läser inga julrelaterade böcker överhuvudtaget. Men lite julfirande på Hogwarts i Harry Potter böckerna är väl aldrig fel ;) 

8. “Sleigh Ride”
Which fictional character would you choose to spend the holidays with (doesn’t have to be a love interest!)

Jag hade nog valt Hermione från Harry Potter- böckerna, då hade vi kunnat snacka om böcker hela julhelgen det hade varit trevligt. 

9. “Baby it’s Cold Outside”
Which book that you didn’t like would you sacrifice to a fire to warm yourself up in the cold? Svaret på denna fråga är helt klart The old man and the sea av Ernest Hemingway. Dock så är den väldigt kort så den hade nog inte värmt speciellt länge haha. 


10. “Do you hear what I hear”
Which book do you think everyone should read?

GEMINA AV AMIE KAUFMAN OCH JAY KRISTOFF






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...