fredag 30 december 2016

Game of thrones säsong 6

Skapare: David Denioff, D.B Weiss
Utgivningsår: 2016
Baserad på böckerna:  A Feast For Crows  A Dance With Dragons och The Winds of winter skrivna av George R.R Martin
Skådespelare: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harrington.
Genre: Äventyr, drama, fantasy
Betyg på IMDb9,5
Finns hos: Cdon.com

Cdon.coms beskrivning
Den mest sedda serien i HBO®s historia och ett globalt fenomen – Game of Thrones förblir en rasande succé. I år, efter den chockerande utvecklingen i slutet av säsong fem – inklusive Jon Snows blodiga öde i händerna på Castle Black-myteristerna, Daenerys "nära-döden-upplevelse” i Meereens stridsgropar och Cerseis offentliga förnedring på gatorna i Kings Landing – omgrupperar överlevare från alla delar av Westeros och Essos för att fortsätta framåt, obevekligt, mot sina osäkra individuella öden. Bekanta ansikten kommer att skapa nya allianser för att stärka sina strategiska chanser att överleva, medan nya karaktärer kommer att dyka upp för att utmana maktbalansen i öst, väst, nord och syd.

Mina åsikter
Den är säsongen var ännu mer brutal och blodig än de tidigare säsongerna har varit, stundtals var jag tvungen att titta bort då jag inte klarade av att se allt det hemska. Med tanke på att skaparna inte längre har någon bok att gå utefter utan bara hintar från George R.R. Martin om vad som skall hända i bok sex, så tycker jag faktiskt att de gjorde ett riktigt bra jobb! Precis som vanligt är man fast i serien från början och man vill inte sluta titta, det känns som om serien drar sig åt en passande riktning. Det gäller dock att vara förberedd på det faktum att typ ALLA dör i denna säsong, ingen överlever typ haha. Skall bli intressant att se hur det går för de överlevande stackarna som i princip har förlorat alla de känner. Handlingen är extremt oförutsägbar vilket naturligtvis gör allting så mycket mer spännande. Sedan har vi karaktärer som vi verkligen fått se växa och förändras under seriens gång, karaktärer som nu tar det där sista steget in i att vara totalt jädra badass, vilket alltid är kul att se. Vi får se oväntade allianser växa fram, allianser med gemensamma mål och jag kan knappt vänta på säsong sju för att se vad som komma skall! Jag har en känsla av att säsong sju kommer att bli den mest spännande säsongen av alla om det fortsätter i detta tempot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...