fredag 9 december 2016

The Illuminae files!- ett måste i din TBR

Ni vet när man äntligen lyckats hitta en serie som man verkligen älskar? speciellt när det är i en genre man inte brukar läsa så många böcker från? Jag har lyckats hitta just det! Jag har nu endast 43 sidor kvar i Gemina skriven av Amie Kaufman och Jay Kristoff, vilket är bok två i serien: The illuminae files. Så himla mycket händer i den här serien! Och det är värsta blodbaden i dem båda! Blir lite som game of thrones, lita på ingen, tyck inte om någon, för de kommer med största sannolikhet att bli dödade. Jag har verkligen totalt fastnat för dessa böcker! De skrivs i ett lite annorlunda format jämfört med majoriteten av dagens böcker då de skrivs i form av mail, chatter och så vidare. Vilket gör att dessa hyfsat tjocka böcker (599 och 659 sidor) blir väldigt lätt-och snabblästa då det är väldigt lite text på varje sida. Karaktärerna är allmänt coola, påhittiga och superbra hackers och tjejerna är kickass och bara regerar de här två böckerna!! I de båda böckerna så handlar det om olika karaktärer dock, men det gör ingenting för alla karaktärerna är lika bra! Kan väl säga såhär: min personliga favorit är Gemina, för jag brukar inte börja gråta när jag läser, det är verkligen extremt ovanligt. Men medan jag läste Gemina så fick jag verkligen kämpa för att inte börja gråta! Så extremt känslosam! Nu måste jag se till att läsa ut den!!! Vill inte vänta typ 1 år på bok tre... men tyvärr är det så det är när man hoppar på bokserier innan alla böcker är ute (är ovanligt att jag är så med i spelet). Kan lova en recension av Gemina någon gång i morgon. Med varning för extrem ordbajs och allmänt dyrkande!

Läs min recension av den första boken Illuminae HÄR!

1 kommentar:

  1. Är så sugen på att köpa på mig denna serie! Den verkar så bra! :)

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...