onsdag 28 december 2016

Hur gick läsningen? Läs-it-snow | dag 7

Den sista dagen på läs-it-snow veckan var den 27:e december, det vill säga igår och jag känner ändå att läsningen gick helt okej, med tanke på att det gått lite si och så med läsningen nu vid jul och dagarna efteråt. Dock kan det vara värt att nämna att jag som sagt även varit med i 12 days of bookmas, som startade 13 december och slutade den 24:e, vilket alltså innebär att jag läst extremt mycket mer sedan dess start än vad jag normalt brukar göra. Vilket alltså kan vara en av anledningarna till varför jag inte orkat läsa lika mycket de senaste dagarna. Men nu till vad jag läste under den sista dagen av läs-it-snow, den 27:e december alltså. Jag läste 202 sidor i The Raven boys av Maggie Stiefvater, vilket alltså gjorde så att jag läst klart den boken. Sedan läste jag även 45 sidor i Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes.

Siffrorna nedan representerar alltså min totala läsning från den 21-27 december, helt okej enligt mig själv.

Min totala läsning under läs-it-snow 2016
Antalet lästa sidor: 1473


Antalet utlästa böcker: 4 stycken 

Utmaningarna
Sedan kommer vi till vilka av de utmaningarna som jag faktiskt satsade på att klara och vilka jag faktiskt klarade av.

Utmaningarna lyder som följande:
* Läs en feel-good-bok- Till denna utmaning räknade jag The Unexpected everything av Morgan Matson.

* Läs en klassiker- Här räknades The Wizard of Oz av L. Frank Baum

* Läs MINST 1000 sidor under Läs-it-snow-veckan.- Jag läste totalt 1473 sidor, så även denna utmaning klarade jag av.

* Läs en tegelsten (över 500 sidor)- Här var det egentligen tänkt att vara en annan bok, men det hanns inte med alltså räknades även The Unexpected everything av Morgan Matson med på denna utmaning med sina 517 sidor.

* Läs en bok med ett vintrigt/juligt omslag- Hanns ej med

* Läs en graphic novelHanns ej med

* Läs en bok med något rött på omslaget- Till denna utmaning räknas egentligen två av de böckerna jag läste. Såväl The Raven boys av Maggie Stiefvater och The Unexpected everything hade rött på sina omslag.

Läs en bok under 200 sidor- Hit räknades så väl The Wizard of Oz av L. Frank Baum och A monster Calls av Patrick Ness. Som låg på 189 respektive 126 sidor. 

* Läs något av DIN favoritförfattare- Hanns ej med

* Läs valfri Harry Potter-bokHanns ej med

Av de totalt 10 utmaningarna klarade jag alltså av 6 stycken. Vilket jag naturligtvis känner mig riktigt nöjd med. Hur gick läs-it-snow veckan för er?

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra jobbat! Även jag är riktigt nöjd med veckans läsning.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...