måndag 5 december 2016

Förhandsläsningsexemplar från B. Wahlström

Om ni såg min book haul för december som ni förresten finner HÄR! så vet ni att jag där öppnade upp ett paket jag fått från just B. Wahlström. I det paketet återfanns boken Diabolic av S.J. Kincaid, vilket är en sci-fi bok som kommer ut den 27:e december på svenska. Jag har alltså fått äran att läsa ett förhandsläsningsexemplar av den boken. Med första recensionsdag den 14:e januari (lovar en recension på just den dagen haha). Det här är en bok jag har varit intresserad av ett tag nu faktiskt även om den råkar röra sig inom en genre jag inte brukar läsa speciellt ofta. En genre som jag faktiskt lyckats hitta en del böcker på sistone som jag verkligen, verkligen gillat. Det är alltid kul att utforska och upptäcka något nytt. Det skall med andra ord bli superkul att läsa den här boken så det ser jag fram emot!

Bokus beskrivning
En Diabol är hänsynslös. En Diabol är livsfarlig. Inte ett spår av mänsklighet återstår hos dem. Eller?

Nemesis är en Diabol, en varelse med mänskligt utseende, mänskligt DNA, men manipulerad och programmerad att inte bry sig om något annat än sin ägares välmående. I Nemesis fall är det Sidonia, dottern i en av galaxens högst uppsatta familjer. Flickorna växer upp sida vid sida - den ena människa, den andra livvakt. 

Men så kräver kejsaren Sidonias närvaro i det kejserliga palatset, som ett sätt att utpressa hennes pappa. Det enda sättet för Nemesis att skydda Sidonia nu, är att ta hennes plats. Omgiven av korrupta politiker och bortskämda rikemansbarn måste hon lära sig att se ut och uppföra sig som en fin dam. En svår uppgift, när man är framavlad för att döda. 

Men när rymdimperiet hotar att falla sönder upptäcker Nemesis att hon trots allt har en human sida, som vida överträffar den hos personerna hon omges av. Bland intriger, svek och förräderi är kanske hennes förmåga att älska det som kan rädda såväl henne som hela imperiet. 


2 kommentarer:

  1. Den här ska jag också få hem, verkar helt klart som det kan vara en riktigt bra bok! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Skall bli roligt att se vad vi båda tycker om den! :) Det håller jag med om! Den låter superspännande!

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...