fredag 16 december 2016

Smakbit från The Wrath & the dawn

Jag hittade ett väldigt roligt quote i The Wrath and the dawn av Renée Ahdieh häromdagen när jag satt på bussen. Kan väl säga såhär: Jag var tvungen att motstå lusten att skratta rätt ut. Därför tänkte jag dela med mig av detta quote:

"Am I not dangerous enough, Shahrzad? Salim asked in a chillingly thoughtful tone. Perhaps too forgiving of the women in my past? Too willing to let them live? Several gasps emenated from around them, rippling across the hall like a rumor being passed through a square. Jalal released a pent-up breath followed by a low oath that garnered a look of warning from his father. Shahrzad swallowed her fury and then smiled with the brightness of the sun. No, Uncle Salim. You're simply too old".

-Renée Ahdieh från sid. 253-254

Anledningen till att jag gillade detta stycke så mycket, var för att Shahrzad verkligen ger svar på tal hon står på sig och visar inte att hon är rädd. Älskar sådana karaktärer, kvinnliga karaktärer som klarar sig själva med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...