måndag 26 december 2016

Recension av The Unexpected everything

Författare: Morgan Matson
Antal sidor: 517
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av goodreads beskrivning
Andie hade allt planerat. När du är en politikers dotter som i princip har uppfostrat sig själv, lär du dig att allt kan planeras eller spinnas, eller både och. Speciellt din framtid. Viktig praktik? Kolla upp. Fantastiska vänner? Kolla upp. Killar? Kontrollera (så länge vi pratar inte mer än tre veckor). Men det var innan skandalen. Innan Andie behöva vara i samma hus som sin pappa. Innan du går med ett galet antal hundar. Det var innan Clark och de få månader som kan förändra hela hennes liv. här är grejen-om allt är planerat, kan du aldrig hitta det oväntade. Och var är det roliga i det?

Mina åsikter
Det här var en väldigt mysig bok som var lätt att tycka om. Det var härliga karaktärer som var lätta att skilja åt tack vare deras personligheter och deras egenheter. Det tillförde väldigt mycket att Andies kompisar var en så stor del av hennes liv, att de alltid fanns där för varandra och att de gjorde så roliga saker tillsammans. Deras vänskap gav mig stundtals lite av en Systrar i jeans-känsla.Det var även roligt med alla hundarna som verkligen tillförde något till berättelsen, de tillförde även stundtals lite komedi till handlingen. Jag föreslår att man läser Since you've been gone av Morgan Matson innan man läser den här boken då man får några cameos av karaktärer från den boken, något man uppskattar mycket mer om man faktiskt läst den boken och därmed även känner igen karaktärerna. Andies relation med pappan var riktigt intressant att läsa om och det var kul att få vara med på den "resa" som de gjorde tillsammans som familj, det faktum att deras relation fick tid att läka, förnyas och utvecklas. Samt det faktum att Andies pappa stundtals var riktigt rolig och tillförde därmed en del komedi till boken. Och Clark, som är killen som är extremt obekväm och nervös när man först stöter på honom, men att man ändå inte kan låta bli att tycka om honom. Och sist men inte minst så har vi det faktum att böcker och bokskrivande fick ta en del plats i den här boken, något som jag alltid uppskattar att läsa om i en bok.

Mitt betyg
Boken fick 4 av 5 stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...