tisdag 7 februari 2017

och så var det bokrea....

Ni vet den där känslan när man har som mål att inte köpa "för många" böcker under året så att man faktiskt kan få ner sin olästa TBR-hög... ? Jo den känslan krossades precis. Det gick SUPERBRA fram tills dess att man kunde börja förhandsbeställa en massa böcker på bokrean. På Bokus fanns det en massa inbundna böcker som kostar 25 kronor.... 25 KRONOR????! Jag är inte stark nog för att motstå detta. Ger jag efter för denna bokrea så kommer jag ju typ inte kunna köpa några fler böcker det här året.... och det vet vi alla att det INTE kommer att gå... Men jag ligger ju några böcker före i min goodreadsutmaning (skall läsa 140 böcker i år) så jag är rätt så säker på att jag skall klara mitt mål (har läst mer 11 böcker eller mer i flera månader i rad, så det känns säkert) och om jag fortsätter att ligga några böcker före hela tiden.... då kan jag ju läsa fler böcker än 140 böcker i år. Då gör det inte så mycket att min viljestyrka inte kan stå emot sådana här bra dealar???? Eller hur? Är det någon som lyckats stå emot bokrean? Tala i sådana fall om för mig hur du klarade av det!! Jag är SVAG!

Totalt kan jag ju då tala om att jag beställde 9 böcker, varav sex av dem var från bokus och tre av dem från adlibris. Två olika beställningar, ja, jag var svag.... får läsa som tusan nu och INGA FLER bokköp nu alltså... suck...

6 kommentarer:

  1. Jag kunde inte hålla mig idag! Så jag förhandsbeställde 11 stycken böcker på bokus...! Sen när man tänkte att så här många behöver jag inte, så finns inte styrkan att ta bort en bok som man endast betalar 15-20kr för! Så alla fick åka med på beställningen! Men jag tänkte, att man måste ju ha några hyllvärmare inför 2018 också;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha!! Skönt att veta att det var fler än jag som inte klarade av att motstå rean! xD haha oj shiet 15 spänn? xD Nej jag veeet! För då tänker man ju att man kommer att ångra sig och sen helt plötsligt skall man betala fullpris för boken? Nej tack bättre att köpa allt på samma gång :D Haha så sant! Man måste ju ändå ha några böcker att välja i mellan ;)

      Radera
  2. Jag har lagt ett gäng i varukorgen, men inte tryckt iväg beställningen ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strongt gjort! Det var så jag tänkte också men blev nervös att alla de böckerna jag ville ha skulle ta slut haha xD

      Radera
  3. Jag var jätte snabb att beställa någonting jag inte alls brukar vara. Ska även på ica maxi och köpa några böcker, speciellt åt barnen :) Men näää jag kunde inte hålla mig och läsningen den här månaden går SÅ segt!!:( Så ligger nog redan nu efter för iår :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha känn din motståndskraft brytas ner ordentligt ;) ;) ;) Haha tala om hur det gick för dig att "bara" köpa böcker till barnen xD Du tar ikapp det :) Läsflytet kommer alltid och går :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...