fredag 10 februari 2017

OWLCRATE-A-THON


Owlcrate (ett subscription box företag) kommer att
hålla i en läs-a-lot från och med den 11 februari till den 25:e februari. Jag kan naturligtvis inte låta bli att haka på, på detta då jag brukar få extremt
mycket läsning gjord under läs-a-loter. Och det faktum att läsningen så här långt i februari inte har gått speciellt bra och jag känner då att denna läs-a-lot kommer vid en högst passande tid. Owlcrate har valt tre stycken utmaningar som det är meningen att man skall försöka hinna med att göra under läs-a-loten. Vill ni läsa mer om läs-a-loten kan ni läsa om det HÄR!

Utmaningarna lyder som följande:
Read the OwlCrate book you've owned the longest (and haven't read yet).
- Här tänker jag att jag skall läsa den enda olästa Owlcrate-boken jag har kvar, vilket alltså kommer att bli Roseblood av A.G Howard, som kom med Owlcrate i januari.

Read at least one fantasy and one contemporary book.
- Som min fantasy-bok kommer jag att läsa Heir of Fire av Sarah J. Maas, vilket är en riktig tegelsten så den lär nog ta en hel del av min lästid, men jag känner verkligen att jag måste börja komma ikapp med alla hennes böcker, som jag verkligen ser fram emot att läsa.
- Som min contemporary-bok kommer jag att läsa The Sun is also a star av Nicola Yoon, en bok jag har velat läsa ända sedan oktober (den gavs ut i november) och jag har fortfarande inte hunnit läsa den. Så det är nu eller aldrig som gäller känner jag!

Read at least three books in total.
Eftersom att jag är väldigt säker på att jag faktiskt kommer att hinna läsa ovanstående tre böcker, så är jag väldigt säker på att jag faktiskt kommer att hinna läsa åtminstone tre böcker. Förmodligen många fler. Men jag vore ju inte jag om jag inte försökte mig på en enorm TBR, så gör er bekväma där ni sitter för här kommer en lista på böcker jag vill hinna läsa utöver de tre som redan nämnts:

- Eld och is av Erin Hunter
- Kuriren av Henrik Blanckert
- Tretton vid bordet av Agatha Christie
- Ett mord annonseras av Agatha Christie
- Passenger av Alexandra Bracken
- A Court of mist and fury av Sarah J. Maas
- Du sköna nya värld av Aldous Huxley
- Kiss of deception av Mary E. Pearson 
- Nyckeltriologin av Nora Roberts
- The Mark of Athena av Rick Riordan
- Den tunna hinnan av Astrid Ahlberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...