söndag 26 februari 2017

OWLCRATE-A-THON | dag 13, 14 & 15

Dag 13 (dvs 23 februari) blev det inte mycket läst. Jag läste nämligen endast 40 sidor i The Sun is also a star av Nicola Yoon, vilket visserligen resulterade i att den boken blev utläst. Sedan läste jag ytterligare 27 sidor i Heir of fire av Sarah J. Maas. Vilket alltså innebär att den totala läsningen för dag 13 hamnade på ynka 67 sidor.

Dag 14 (dvs 24 februari) gick läsningen inte heller bra då jag endast läste 43 sidor i Heir of Fire av Sarah J. Maas, vilket blev den totala läsningen för den dagen.

Dag 15 (25 februari) den sista dagen av läs-a-loten, gick läsningen bättre då jag läste Berättelser från Engelsfors på 112 sidor (läste alltså ut den) vilken är skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Efter det att jag läst ut den så läste jag 167 sidor i Heir of fire av Sarah J. Maas. Detta innebär alltså att den totala läsningen för sista dagen av läs-a-loten hamnade på 279 lästa sidor.

Vilket alltså innebär att läs-a-loten kan summeras som följande:
Totalt lästa sidor
2561

Totalt antal utlästa böcker

8 st. 



Utmaningarna lydde som följande:
Read the OwlCrate book you've owned the longest (and haven't read yet).
- Jag läste den enda olästa Owlcrate-boken jag hade kvar, vilket alltså var Roseblood av A.G Howard, som kom med Owlcrate i januari.

Read at least one fantasy and one contemporary book.
Jag hade som mål att läsa Heir of fire av Sarah J. Maas och ha den boken som min fantasy-bok, men eftersom att jag började läsa den allt för sent så hann jag inte läsa ut den. Men jag läste ändå flertalet fantasy böcker under läs-a-lotens gång, så jag lyckades klara av den här utmaningen ändå. Jag hann bland annat läsa två stycken böcker ur Warriors serien av Erin Hunter, Roseblood av A.G Howard, samt Berättelser från Engelsfors av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Den boken som jag läste som contemporary var The Sun is also a star av Nicola Yoon.

Read at least three books in total.
Läsningen gick stundtals jättebra och andra stunder rent ut sagt svindåligt (var för trött för att läsa speciellt mycket efter alla långa timmar på praktiken). Men jag hann ändå läsa totalt 8 böcker under läs-a-loten, vilket jag ändå tycker borde ses som godkänt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...